måndag 18 juli 2011

Vilken helg..

Ja denna helgen som varit är ju ingen helg som kommer försvinna ur minnet precis..

Vi börjar med fredag. Tidigt på morgonen bär det av till Tvååker och intrenationell utställning. Nita och Chili ska ställas. Jessika åker med och ska hjälpa till att ställa, första gången för henne så hon var bra nervös :)

Jessika ställde Nita i unghundsklassen.
Det slutatde med Very Good

Jag ställde för första gången Chili som gick i öppenklassen.
Även hon och jag slutatde med Very Good.

Inte helnöjd med dagen, men men..

Bilstrul påvägen hem hade vi och blev naturligtvis stående mitt i Båstad och den otroligt roliga sommartrafiken... =/
Det löste sig i alla fall och sedan bar det av till Svante med Piggelin på en lyckad date :)

Trött som sjutton när vi kom hem och ville bara sova, men gissa om min son hade samma planer.. Haha nej nej inte alls..
Så blev en sen kväll och upp tidigt på lördag igen för att fara upp till Tvååker nationella utställning.
Det började ju inte toppen, när vi kom dit fick vi beskedet att vi var flyttade till en annan ring och annan domare, där vi naturligtvis skall dömas som sista ras vilket då blir en hel dags väntan innan staffarna börjar..

Både Nita och Chili ställdes i öppenklassen, Jag ställde idag Nita och Jessika ställde Chili.Chili åkte ut med Very Good idag med :( inte hennes helg.
Det gick dock MYCKET bättre för Nita! :)

Excellent
1:a öppenklass tik
CK
1:a Btkl
CERT
BIR

Nita tog hem sitt (och mitt) första CERT och hon blev dessutom BIR! =D
Gladast blev jag!

Och ännu tröttare denna dag, Lucas skulle dock sova hos farmor. Precis när jag som bäst håller på att somna ringer telefonen. "din som vill hem" hör jag och han har utslag över hela kroppen.. Upp ur sängen, på med kläder, hämta Lucas och in till akuten.
Nässelfeber och ingen fara var det, tack och lov. Hem med lite medicin och vila..

Söndag bar det var till Svante för ännu en lyckad date med Piggelin :)

På kvällen börjar dock jag känna mig dålig, och idag har jag halsfluss... =/ Sådär skoj

Så denna helgen blir som sagt inte bortglömd i första taget, både på gott och ont om jag ska vara ärlig.

Helt otroligt glad över utställningsresultatet på Nita på lördagen. Och hoppas nu på småttingar mellan Piggelin och Svante efter deras 2 lyckade dater.
Men hade kunnat hoppa över biten med akuten och min halsfluss.

Nedan följer några bilder från helgens utställning.









Nu blir de nog att bädda ner sig framför en film och hoppas på att man mår bättre sen.

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade kunnat vara där och se dom. Har vart o Norrköping hela veckan så missade hundutställningen. Nästa år hoppas jag på att få komma dit. kram

    SvaraRadera
  2. Big congratulations for Nitas results :) :)

    Mira & Tyyne

    SvaraRadera