torsdag 8 mars 2012

L2 & Hc resultat

Äntligen har Freyas resultat på L2HGA och HC kommit från england!
Hon är Clear från båda delarna, vilket innebär att de kommande valparna mellan Freya och Loke automatiskt blir Gen. Clear från dessa sjukdomar :)
Goda Nyheter! :)

På lördag ska vi på en liten inoff utställning, mest för att jag ska se hur jag orkar föra mig i ringen, det börjar bli lite tungt nu med den växande magen...
Nästa söndag 18/3 så är det tänkt att jag ska bege mig till Malmös internationella utställning med Nita också. Även Hjördis kommer dit och skall debutera i utställningsringen, spännande kommer det blir att se hur det går för denna aktiva dam som numera är färdig jakt-/vildsvinshund och ingår som ordinarie hund i jaktlag, hon och matte Helle tränar även för att Hjördis ska bli godkänd eftersökshund, vilket ser mycket ljust ut. :)
Så vi får se om Hjördis först och främst tycker att utställning är kul och något för henne.

Men framförallt får vi väl se hur jag orkar ta mig runt med Nita, HAHA.. Gravid i vecka 31 nu, vilket naturligt medför att man är ganska så otymplig och så har jag dessutom krämpor lite här och var.. men vi gör vårt bästa och hoppas det kommer gå bra i alla fall. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar