tisdag 8 mars 2011

Ambulans, sjukhusbesök & nu bara 8 dagar kvar till beräknad valpning..

Ja vilken dag gårdagen blev..
Inte alls som planerat kan man ju säga. Hade en del planerat under dagen när Lucas skulle vara på dagis och på eftermiddagen skulle vi få besök av förhoppningsvis blivande valpköpare :)

MEN så blev det alltså inte. Jag får vid lunchtid ett samtal från en skärrad förskolelärare som ringer och berättar att Lucas trillat och slagit i bakhuvudet och är avsvimmad, att ambulans är tillkallad och om kan har möhlighet att komma.. Släpper givetvis allt och skyndar till bilen, upptäcker punka på ena bakdäcket, vilket jag absolut inte har tid med. Påväg till dagis så blir det ett samtal till Jessika som får instruktioner om att ta ut hundarna och lite så..

Väl framme på dagis så var Lucas i alla fall vaken, men det var knappt. In till sjukhuset där vi hamnar på kirurgakuten (vilket man tydligen gör om man slagit i huvudet).
Jag kan också meddela att Lucas nu har 4 "ambulans-nallar", dessvärre inget jag tycker är speciellt roligt.
Lite prover tas som inte ser allt för bra ut, utan att Lucas har en ganska kraftig infektion i kroppen. Givetvis feber också, vilket vi inte är så glada för eftersom han har lätt för att få feberkramp.
Inskriven och upp på avdelningen.
Nu är han mer vaken, men långt ifrån sig själv.
Jag och Björn byter av varandra senare på kvällen (då Lucas också är mycket piggare), så Björn sover med Lucas på sjukhuset och jag åker hem till hundarna. Sova blir det inte mycket av för varken Björn eller mig och jag är nere på sjukhuset igen vid halv 7 så Björn kan åka och jobba lite.

Lucas mår nu mycket bättre. Nya prover tas och dom ser också mycket bättre ut så vi fick faktiskt åka hem idag igen.
Han hölls ju kvar för observation för ev. hjärnskakning och den kraftiga infektionen i kroppen, men eftersom allt såg helt okej ut och han mådde bra så känndes det skönt att komma hem igen.

Är dock väldigt trött idag kan jag säga. Det blev även inställt idag med besök från ev. blivande valpköpare, tråkigt men tyvärr inget vi kunde rå för.

Och så lite nytt om vår höggravida dam här hemma..
Hon mår prima och är nästan lite förvånad över hur pigg och leksugen hon faktiskt är- med den där magen.. :)
Hann mäta den imorse innan jag åkte tillbax till sjukhuset och då var den 78-79 cm (sedan hur bra det stämmer vet jag inte riktigt).
Det är nu bara 8 dagar kvar till beräknad valpning, men det kan ju slå med några dagar både plus och minus.

Här kommer lite dagsfärska bilder..








Och en liten bild på min älskade lilla linslus - Lucas, som snart får sluta skrämma livet ur mig..


God natt gott folk och kära vänner :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar