onsdag 14 september 2011

Hallå i höstrusket

Här är det riktig höst nu, blåsoväder och regn, inte helskoj.

Jag är dessutom dunderförkyld =( Troligen efter helgens utställningar, eller kanske främst Bjuv i lördags..

Det bar i lördags morse av ner till Bjuv med Nita. Första steget in på gräsplanen så var jag blöt om fötterna, vilket jag då var resten av dagen där.. Jag tror att detta har varit en bidragande orsak till min inte allt för trevliga förkylning. För gummistövlar var man ju inte så smart att man hade med sig.. Jag kollade iaf på dom i hallen innan jag skulle åka, men belsutade att dom kunde va hemma eftersom det inte skulle regna... Det gjorde det inte heller, men marken var väl indrämnkt från tidigare ragnskurar.
Det var minst sagt lerigt och blött denna dag, Nita var inte mycket vit när vi väl skulle in i ringen.
Det sluade med Excellent och opl i konkurensen.

Vår blivande pappa, Svante var också på plats det gick bättre för honom :) Excellent CK minns inte hur han placerade sig, men det gick iaf bra för snyggingen och snart får vi se hans första valpisar :)

I söndags bar det av ner till Sofiero med Nita. Denna gång blev det Excellent 4:e placering i konkurensen men tyvärr utan CK.

Kritikerna ligger där uppe just nu så de kommer vi ett annat tillfälle när jag har lite mer ork. Bilder kommer kanske tillsammans med dem sen med.

Och sedan i måndags har jag varit dålig, hoppas de ger med sig snart.

Vi är eller ja Piggelin är idag på dygn 59 så vi väntar smått vilken dag som helst nu :)
Hon mår toppen och är pigg och glad som vanligt, när hon inte sover..Haha   Det har ju blivit lite mer sovande nu de senaste dagarna..


2 kommentarer:

  1. Hej Angelika! Hoppas du mår hyfsat bra trots din förkylning.. Vi sitter här i blåsiga Varberg å väntar och håller tummarna för att allt ska gå bra med Piggelin och dom små liven i magen!!
    Vi kommer gärna ner längre fram och tittar på underverken..
    Ha d bra så länge Mvh Robert , Sara , Noah och Alve

    SvaraRadera
  2. Svante placerade sig som 3a i öppenklassen.

    SvaraRadera