måndag 10 juni 2013

ÄNTLIGEN!!

Efter en lååång väntan och längtan efter Freya-bebisar så är min pärlan äntligen dräktig!
Och det med besked.. :)
 
 
Freya efter ultraljuds undersökningen, hon ser då rundare ut i verkligheten..

Eftersom Freya bor hemma hos Jessika nu för tiden så har jag inte sett henne på ett tag och när jag idag hämtade henne för att åka till veterinären på eftermiddagen så blev jag väldigt glad.
Ja, tanken som slog mig var att antingen så har hon käkat en spädgris till lunch idag eller så finns där ett gäng valpar, för rund om magen de var hon och juvren såg även dom lite svullna ut..
 
Och så väl hos veterinären i ultraljuds rummet så var nerverna på spänn (hon har ju gått tom 2ggr).
Veterinären han sa direkt att hon var dräktig, sen körde han runt, runt och fram och tillbax över magen på Freya och letade och letade..
Jag blev mer och mer nervös, över att det kanske bara skulle vara en eller ett par valpar, så efter en stund frågade han hur många jag ville ha.. jag svarar lite försiktigt att runt 5st är ganska så lagom..
Till svar fick jag då att det blir nog fler än så..
Jaha..?
"Ja, jag tror på ialla fall runt 8 st"
fick jag då som svar
ÅTTA!?!
 
Ja, det går ju inte att säga säkert hur många som kommer, det kan bli fler eller färre, men han räknade till iaf 8 och trodde runt den siffran..
 
E-kullen beräknas alltså bli en stoor kull, men med tanke på Freyas figur idag, knappt halv gången tid så förvånar det mig inte om det kommer 8 små lakrits troll i slutet på vecka 28. :)
 
Finns intresse för en valp ur denna kombination, hör av er!
kennel-devilsangel@live.se eller 0707-525263
(mer info om föräldrarna finns på hemsidan, eller längre ner i bloggen)
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar