söndag 12 augusti 2012

Irritation..!

Något irriterad.. men börjar från i fredags..

Fredagen började kl 04.00. Steg upp, utfodrade alla 4-benta, städade av valplådan och kollade så jag hade allt med mig.. Sedan plockade jag upp Jessika och det bar av upp till Ytre Enebakk (Norge) och Anita på kennel Mirenzo.
Färden upp gick mycket smidigt (förutom att vår kära GPS inte gillar Norge men det gick bra i alla fall) så vi var uppe tidigare än beräknat, vilket var mycket positivt.

Fick äntligen träffa min lilla Lex (Mirenzo's Erdinger) och kom iväg hemmåt igen i bra tid.
Hemresan gick även den mycket bra (bortsett från lite köer i Göteborg..).

Lex är en hel go liten kille! Tack snälla Anita på Kennel Mirenzo för att jag fick denna fina kille :)

Igår fyllde D-kullen 6 veckor och det var fint väder och kameran var med ute..
MEN nu kommer vi till min lilla irritation här. Kameran vill INTE samarbeta med någon av våra datorer så alla bilder på Lex från i fredags och bilderna på valparna här hemma från igår ligger fint kvar i kameran och verkar inte vilja lämna det stället heller...

Ska se om jag kan prova med en 3:e dator nu ikväll och kan få upp bilderna..

Idag har jag också hunnit med att vara i Bjuv på mitt första BPH med Freya (hennes första med för den delen :P )..
Intressant måste jag säga och alla funktionärer, testledar och beskrivare hade väldigt roligt.. Freya är ju lite av en pajas, full av energi och bus trots 22grader i skuggan och stekande sol. Sedan har hon ju en förmåga att slänga sig i ryggläge så fort någon närmar sig henne...Kli på magen vill hon ha HAHAHA Ja hon var ganska så rolig idag måste jag säga.

Hon reagerade lite starkare än jag trodde på ett par saker, men hon skötte sig gallant och är helt skottfats (vilket vi förvisso redan visste).

Ja, det var min "hundhelg" i text (har hunnit med en del annat med, dock inte allt för mycket sömn så hoppas man kan sova i tid idag) och bilder kommer upp så fort jag kan ta dem från kameran...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar