tisdag 2 september 2014

G-kullen 7 veckor..

Ofattbart vad tiden går fort.
Nu är småttingarna hela 7 veckor gamla och om en vecka så börjar dom flytta ut till sina nya hem.
På måndag bär det av till veterinären för Chip, Vaccin oh Besiktning.
Dom har redan provat på att åka bil ett par gånger och det har gått väldigt bra. Lite pip och gnäll men inget illamående eller liknande hos någon.
Dom tar det mesta med ro faktiskt och är en harmonisk och fin kull som sover hela nätterna och ganska länge på morgonen med om jag ska vara ärlig. Dom vaknar tidigast kl 9 om ingen av oss är uppe och går innan.
 
Men det kommer jag väl få ångra bittert nu sista veckan när jag gjort det officiellt =P Haha
 
Jag och puppisarna har haft en liten foto stund ute i solen idag. Dom hade skit kul och jag var på väg att slita hår från mitt huvud...
Ja, efter en stund tryter tålamodet lite när man antingen får en suddig svans på bild eller en blöt nos på extremt nära håll så det mesta blir svart..
Men det gick som det brukar ganska bra tillslut, dock inte lika fin putsade bilder som förra vecka då jag hade mer tid på mig då. :)
 
 
Devils Angel Glamorous Ghisa
" ? "



 
Devils Angel Giggling Gumsen
"Eila"



 
Devils Angel Greatful Grolsch
"Gibbe"





Devils Angel Graceful Gilda
"Abra"




Devils Angel Glorious G'knight
"Sia"




Devils Angel Gangster Guinness
"Alex"



 
Alla valparna är tingade!
 
Har allt till valppaketen hemma nu, men får ta någon kväll och sätta ihop det och lägga iordning alla papper i valparnas mappar så det också blir klart. Känns verkligen som det gick snabbare än vanligt med denna kullen, men det har väl med vår lilla semester att göra kanske.
 
Jag känner mig i alla fall väldigt nöjd och glad för de hem som småttingarna ska flytta till, även om det blir med en tår i ögat när dom lämnar.
 
Men vi har en vecka kvar innan det blir dags och vad det ser ut så kommer det vara trevligt väder hela vecka så mycket ute bus och lek står på agendan :)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar