lördag 19 mars 2011

Malmö internationella

Dagen började sisådär kan jag väl säga.. Minnet mitt är inte de bästa och Nita var redan på morgonen på ett halvbråkigt humör och hade nog fått knäck i öronen över natten.... =/

Net till Malmö i alla fall, parkering var ju ett smärre problem. INGEN visste var vi skulle parkera och vi yrade runt en del, innan vi bestämmde oss för att ställa oss på en liten väg en låååång bit bort från mässtälten..

Väl inne så var det ganska så trångt, men de fick gå.

Som jag gissade redan på morgonen så gick det inget vidare för Nita. Både hon och jag var okoncentrerade när vi gick in i ringen, hon ville bara leka.
För Tindra gick det desto bättre :)

Nitas resultat:

18 months Strong female. Corekt  head. Topline a little soft.
Wellangulated in front & rear. Nice head.
Should have better pigmentation around the eyes.
A little loose in shoulders in front.

kvalitetspris: Very Good
Inte helnöjd får jag ju lov att erkänna, men älskar min Nita iaf och nästa gång så ska vi va mer fokuserade på vad vi gör, både hon och jag =)





Tindras resultat:

12 months fem. type. Nice head and expression
Well set quarters, A little straight in front.
Movement shuld be better balanced.

kavlitetspris: Excellent Juniorklass vinnare med CK och 3:e placeing i bästa tikhund klassen =D
Tjoohooo, bra jobbat Tindra!!



Trevlig helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar